Zašto TREBA da jedete hleb i kako da odaberete pravi

Koliko puta ste samo čuli da ukoliko želite da smršate samo treba da izbacite hleb?

Mnogi svojim iskustvom potvrđuju da su samo izbacili hleb i skinuli veliki broj kilograma.

To svakako može biti istina – manje hleba znači i manje kalorija. Ali je činjenica da ste isto tako mogli samo da smanjite celokupan kalorijski unos i isto smršate dok u isto vreme jedete I hleb.

Sa njim se vrlo lako pretera, pa se možete ugojiti zbog količine, a ne zbog vrste hrane.

Hleb je pre svega izvor ugljenih hidrata koje mozak koristi za energiju, pa je vrlo jasno zbog čega treba da bude deo vaše ishrane. Baš kao I zbog velike količine vitamina B, vlakana I minerala koji dugoročno utiču na vaše zdravlje.

hleb

KAKO ODABRATI PRAVI KVALITETAN HLEB?

Tako što ćete kupiti sastojke I umesiti ga sami 😊 Šalu na stranu, to svakako jeste opcija, ali je činjenica da većina nas nema vremena da svakog dana mesi hleb. Sreća pa se I u marketima mogu naći adekvatni, samo treba da znate na šta da obratite pažnju.

GLEDAJTE ETIKETE

Ipak, često u prodaji možete videti spektakularna pakovanja raznih hlebova sa kojih vrišti CELO ZRNO I slično, a da se tu suštinski nalazi vrlo mali udeo celih zrna. Zato prvo gledajte etikete: celo zrno bi trebalo da se nađe prvo na listi sastojaka (što znači da ga ima najviše).

Ukoliko je među poslednjim sastojcima, jasno vam je da je to zapravo hleb od običnog brašna sa minimalnim dodatkom celog zrna pšenice.

Veliki broj kvazi zdravih hlebova sadrži i do 20-ak sastojaka koji podrazumevaju dodatke u vidu šećera, ulja, emulgatora, konzervanasa i ostalih sastojaka koji u kombinaciji sa rafinisanim brašnom mogu dovesti do povećanog nivoa šećera u krvi (dugoročno I dijabetesa) i mnogih drugih bolesti.

O dodatim nepotrebnim kalorijama da ne pričamo.

hleb

HLEB SA DODACIMA

Dešavalo se da mi poznanici kažu kako ne vole crni hleb, probali su jedan I nije im se dopao. To je svakako moguće 😊 ali ne treba zanemariti činjenicu da ima dosta vrsta hlebova I svi se razlikuju po ukusu.

Pored pšenice koja je najpopularnija za pravljenje hleba, mogu se dodavati druge vrste brašna, poput raženog, heljdinog, kukuruzng, speltinog… U tim slučajevima je ukus sličan, ali takođe možete I potpuno izostaviti pšenično brašno I napraviti po svom ukusu.

Sigurna sam da ste viđali po marketima hleb sa dodatim zrnevljem, bundevom, suncokretom, semenkama lana… Svaki od njih ima specifičan ukus, baš kao I zdravstvene benefite zbog čega ih nikako ne treba izbegavati.

 

PITAJTE PEKARA

Ukoliko pak kupujete hleb u lokalnoj pekari, ne ustručavajte se da postavljate pitanja. Naravno da nikoga ne treba napadati, ali ljubazno možete pitati pekara na koji način prave koji hleb i koje sastojke koriste, kako biste se odlučili za najkvalitetniji.

Na taj način ćete usput i pomoći pekarima da znaju šta žele oni koji vode računa o odabiru hleba. 😊

hleb

KAKO DA VAS HLEB NE UGOJI?

Prosto i jednostavno, vodite računa da ga unosite u okviru svojih dnevnih kalorijskih potreba Ii sigurno se nećete ugojiti 😊 Procenite koje obroke nikako ne možete jesti bez hleba i za koje vam nije neophodan, tako ćete lakše upravljati količinom.

Dobra strana hleba od celog zrna pšenice je u tome što ga količinski i ne možete pojesti koliko možete belog jer brže zasiti, a u isto vreme duže drži sitost.

 

Sada kada znate kako da odaberete hleb, da vidimo koji su to benefiti klopanja istog 😊

IMAĆETE VIŠE ENERGIJE

Ugljeni hidrati su potpuno nepravedno ozloglašeni, a to će vam biti jasno kada pročitate linkovane tekstove.

Postoji razlika između prostih i složenih ugljenih hidrata i dok vas oni prosti „koče“, složeni vas „ubrzavaju“. Pažljivo odabran i kvalitetan hleb će vam pružiti dugotrajnu energiju tokom dana bez naglih skokova i padova šećera u krvi, tako da ne samo da nije štetan već je izuzetno koristan.

 

BIĆETE ZDRAVIJI

Dokazano je da konzumiranje hleba smanjuje rizik od sledećih bolesti:

  • KARDIOVASKULARNIH OBOLJENJA
  • DIJABETESA TIPA DVA
  • VISOKOG KRVNOG PRITISKA
  • RAKA DEBELOG CREVA
  • MOŽDANOG UDARA
  • GOJAZNOSTI

 

Preporuka su tri porcije dnevno, ali ćete i od samo jedne imati zdravstvene benefite.

 

BIĆETE BOLJE RASPOLOŽENI

Ugljeni hidrati povećavaju nivo serotonina zbog kog se osećate raspoloženije dok ujedno smanjuju žudnju za slatkišima i prostim ugljenim hidratima u globalu. To dovodi do sledećeg…

 

POMOĆI ĆE VAM DA SMRŠATE

Što je manja želja za slatkišima i prerađenom hranom, to je veća šansa da se ne ugojite odnosno izgubite višak telesnih masti 😊 Kada na to dodamo osećaj sitosti koji traje, vrlo je jasno da vam hleb od celog zrna može biti veran saputnik tokom mršavljenja.

 

PROBAVA ĆE VAM BITI BOLJA

Danima ne idete u WC i konstantno se osećate naduto? Kvalitetan hleb će vam pomoći!

Dnevna preporuka za unos vlakana je oko 28 grama, a hleb od celog zrna ih sadrži dovoljno da podstakne vaša creva da rade bolje. https://fitt.rs/low-carb-namirnice-bogate-dijetnim-vlaknima/

 

IMAĆETE LEPŠU KOSU I KOŽU

Kosa vam opada, gubi sjaj i kida se? A ni koža vam ne izgleda baš najbolje?

Navalite na hleb od celog zrna, vitamin B će se postarati da sve izgleda bolje 😊

 

Mislim da sam vam navela dovoljno razloga da odmah odete u obližnji market da potražite idealan hleb za sebe i uživate u njemu bez griže savesti 😊

 

 

Poslednji članci