Zdrav odnos prema hrani je urođen: Kako ga vratiti?

Priča o intuitivnoj ishrani je u poslednje vreme postala jako popularna i često je pominju kao potpuno novu ideju u nutricionizmu. U neku ruku, pored mora specifičnih dijeta, ovo jeste drugačiji način ishrane, pa i samog stila žuvota. Ipak, sama po sebi, to nije neka revolucionarna stvar. Ona je zapravo, vraćanje na naš urođeni način jedenja.
Čim smo se rodili, mi smo znali kada smo gladni i osećali smo šta nam fali.

Suština bebinog plača je u ispoljavanju potrebe za hranom, poziv majci za hranjenje.

Niko nas nije ni kroz detinjstvo učio kako tačno to treba da radimo, niti nam je nametao razne režime već je sve teklo prirodno i normalno.

Znali smo koja hrana nam se dopada koja ne i šta nam se u kom trenutku jede. I nismo pravili pitanje oko toga. Prosto, urođeno je da te stvari znamo i osećamo.

Takođe, nismo jeli kada osetimo sitost! Dete tačno zna kada da stane i teško da će pojesti bilo šta više od toga.

Suština priče je da smo svi mi spontano u detinjstvu već bili na intuitivnoj ishrani. I apsolutno možemo biti opet! 🙂

Kada se glad i zadovoljstvo ne kombinuju sa stidom i sramotom zbog gojaznosti ili nečega desetog, lako je stati sa jelom kad se oseti sitost. Lako je slušati svoje želje i potrebe.

Naravno, da je to tako jednostavno, ne bi bilo toliko gojaznih ljudi. Ali je važno da je moguće.

Deprivacija je jedan od ozbiljnih problema. Kada mozak zna da će biti lišen hrane, prirodna reakcija je neprijatan osećaj i sve ostalo što ide uz to. Hormoni podivljaju. Odnos sa hranom se tako zakomplikuje da se na nju ne gleda kao na energiju i pozitivnu stvar već kao na uzrok muke i nezadovoljstva.

Glad se oseća kao potpuno nepoželjna pojava koje se treba stideti. Koju treba ućutkati. Hrana se deli na dobru i lošu, a mi na grešne i bezgrešne u zavisnosti od toga koliko kilograma imamo.

Ukoliko slučajno uživate u hrani, treba da se stidite! To je loše. A ako uz to imate i višak kilograma… Sve postaje još teže. Loši ste jer ste jeli. Jer se niste obuzdali. Pre ili kasnije, dobićete etiketu zbog koje vam se možda čitav život promeni.

Sve ono sa početka teksta, sve što je prirodno, normalno i poželjno, odjednom postaje nezdravo i nepoželjno. Ućutkati prirodni nagon da bi zdravlje bilo bolje. Shvatate koliko ovo zvuči nelogično i kontradiktorno?

Tada prestajete da poštujete glad misleći da ćete tako biti zdraviji. Počinjete da se plašite svakog zalogaja i grizete se svaki put kad dozvolite sebi da uživate u istom.

Hrana postaje sredstvo osude i etiketiranja. Loših emocija.

Iz najbolje namere, napravi se pakao od života. Ukoliko ste se pronašli u ovoj priči, razumem vas. Nije lako odoleti svemu što se plasira. Nekad je prosto nemoguće zapušiti uši i praviti se da ništa ne čuješ, posebno kada to dolazi sa svih strana.

Ali postoji jedna sjajna vest… VI SVE OVO MOŽETE PROMENITI. U kakvom god stanju da ste trentutno.

Možete vratiti odnos prema hrani koji ste imali u detinjstvu. Možete ponovo uživati u hrani koju volite i izgledati bolje nego ikad. Možete hranu posmatrati kao prijatelja, a ne neprijatelja.

Intuitivna Ishrana

 

Naravno, potrebno je da uložite trud kako biste se oslobodili loših uverenja i navika koje su tu godinama unazad. Profesionalna podrška je ponekad neophodna, bilo da je to psihoterapeut ili nutricionista. Znaćete vi sami šta vam treba, samo budite iskreni prema sebi. Neće svako želeti da pročita gomilu tekstova o ishrani, što je savim u redu.

Ko želi, na mom blogu, instagramu i You Tube kanalu može pronaći puno korisnih stvari i na osnovu toga kreirati sebi ishranu. Kome je pak potrebna pomoć i podrška, uvek mi se može javiti za izradu individualnog plana ishrane. 

Za šta god da se odlučite, navijam za vas. 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE