Osim ako ovo nije prvi tekst koji čitate na mom blogu, već vrlo dobro znate da dijete ne rade. Tačnije, rade! Ali ne na način koji biste dugoročno želeli.

Krajnji ishod svakog strogo restriktivnog načina ishrane jeste osećaj krivice i sve gori odnos prema hrani. Ponovo niste uspeli, ponovo ste slab karakter i sve zbog proklete hrane…

Možda imate osećaj da vas opseda.

Možda se emocionalno prejedate.

Možda jedete iz dosade, iz navike…

Možda ste isprobali sve na šta ste naišli…

I sigurno ste besni i razočarani.

Ali…

Ipak… Ima nade i za vas! 🙂

Znam da zvuči kao kliše, ali koliko god puta da ste pali, kada obrišete kolena i ustanete, tu je i šansa da uspete. I veća nego prethodnog puta jer sada znate koji kamen treba da zaobiđete umesto da se sapletete o njega.

Na današnji tekst gledajte kao na pomoć ka stvaranju zdravog odnosa prema hrani, a kada to rešite, sve ostalo ćete lako. 🙂
Ne postoji hrana od koje ćete trajno smršati sve dok sa sobom ne rešite određene stvari, što pretpostavljam i sami znate. Većina ljudi je svesna kako se suštinski mršavi, ali to nije dovoljno. Za prave rezultate, mora se zaći dublje.

POŠTOVANJE

Molim vas, i ako vam se prvi korak ne dopada, nastavite da čitate! Mnogima koji su na dijeti se ne dopada. Frustrirajući je jer dijetu vidite kao jedini izlaz, a onda shvatite da ni ona ne radi. Da radi, ne biste joj se svake godine iznova vraćali. Ne bi “stručnjaci” svake godine smišljali nove! Nadam se da ste svesni koliko novca ima u fitnes industriji i sve što vam se plasira, ima mnogo veću vrednost za one sa druge strane. Za sve one koji prodaju određenu hranu, suplemente i tako dalje. Znate već na šta mislim.

Daće sve od sebe da vas ubede da baš njihova revolucionarna dijeta deluje jer su otkrili šta u staroj nije valjalo. Istina je da nisu. Samo su smislili još jednu verziju od KALORIJSKI DEFICIT JE SVE ŠTO VAM TREBA DA BISTE IZGUBILI KILOGRAME. I to je zaista tačno, na fizičkom nivou. Ali, šta je sa mentalnim?
Gde ste tu vi?
Gde je to vaše telo, vaša psiha?
Gde je vaš dobar osećaj?

Znam da nećete moći odmah da poštujete svoje telo. Nije dovoljno da ja to kažem i vi usvojite istog trenutka. Jednostavno, ne funkcioniše tako. Ali zato možete svakog dana, korak po korak, uz nova saznanja biti sve bliže tome.

NAUČITE DA POŠTUJTE SEBE I SVOJE TELO. To je prvi korak!

PREBOLITE PROŠLOST

Znam da je bilo strašno toliko gladovanje uzalud. Nikome nije prijatno, posebno kada se nagomilani kilogrami vrate. I nije to zbog nekog magičnog jojo efekta već zbog činjenice da vam je nakon svake dijete još gori odnos koji imate prema hrani.

Niste vi krivi što dijeta nije radila. Štaviše, to je samo dokaz da vaš organizam dobro radi jer on nije naštelovan za gladovanje! Niti bi ikad trebalo da bude.

Osetite sav bes i krivicu koju osećate po pitanju hrane. Izvređajte sebe najstrašnije, recite sve što vam je na duši… A zatim sve to pustite. Neka ostane u prošlosti. Nju ne možete da promenite, ali zato možete svoje buduće postupke. I sve dok budete vukli krivicu iz prošlosti, ništa se neće promeniti.

Krenite sa mirom, a ne sa besom prema sebi.

ŠTA VI ŽELITE I KAKO SE VI OSEĆATE?



Kako TI želiš da izgledaš? Idealan fizički izgled se stalno nameće od strane medija, ali je činjenica da svi mi imamo različite ciljeve. Neko želi izdefinisane mišiće, dok se nekome to ne dopada. Neko želi da poveća zadnjicu i liči na Kim K, nekome se više dopada sportska građa.

Na neke stvari možemo da utičemo, na neke ne. A vaš cilj treba da bude tačka na kojoj se sustreću vaše mogućnosti i vaše želje.

Uzmite papir i olovku i zapišite. Šta vi želite? Kako da izgledate i kako da se hranite? Koji trening bi mogao da vam se dopadne?
Šta očekujete da će se promeniti kada budete smršali?


POVEŽITE SE

Ništa nije važnije od povezanosti sa svojim telom, a to je ono što gojazne osobe često izgube. Suština vežbanja recimo i jeste u tome da ponovo osećate svoje telo i uviđate njegove sposobnosti i ograničenja. Intuitivna ishrana je takođe jako korisna! Sve što vam može pomoći, isprobajte. Univerzalni recept ne postoji, na vama je da isprobavate.

Primećujte kako se ponašate u blizini hrane, kada vam se najviše jede slatko dok niste gladni, koje jelo vam najviše prija pre, a koje posle treninga, da li volite da doručkujete rano ili ne… Upoznajte sebe bez stega.

Kako biste se ponašali da nikada niste imali iskustva sa dijetom i mršavljenjem? Sledeći put kada stanete ispred frižidera, zapitajte se ŠTA BI ODABRALA OSOBA KOJA VODI RAČUNA O SVOJOJ ISHRANI umesto ŠTA SMEM DA JEDEM UKOLIKO ŽELIM DA SMRŠAM.

Možda vam deluje kao ista stvar, ali verujte da nije. Način ophođenja menja sve.

I molim vas, ne zaboravite…

Kakvo god iskustvo da ste do sada imali, NIKADA NIJE KASNO ZA PROMENU.

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

NADA FITT PLAN ISHRANE