Zdrava hrana koja to baš i nije

Ceđeni sokovi

ceđeni sokovi

 

Iako mnogi smatraju da su ceđeni sokovi ono što obavezno treba da uvrstimo u dnevni meni, brojevi pokazuju suportno. Jedina donekle prednost konzumiranja sveže ceđenih sokova jeste količina vitamina i minerala koju možete tim putem uneti. Ali ako se inače hranite zdravo i izbalansirano, nije vam potrebna ta dodatna količina uz pride ogromnu količinu šećera.  Ceđeni sokovi su izuzetno kalorični. Iz razloga što su ceđeni, tu imamo odsustvo dijetnih vlakana, koja su podjednako važna da se unose, a ovim putem izostaju. Tako da pored verovatno neznatne količine vitamina i minerala, vi dobijate jednu opasno dobru dozu kalorija i šećera, koji vam ni najmanje nisu neophodni.

 

Kandirano voće

sušeno voće

Ono što mnogi ne znaju jeste da se kod nas pored sušenog voća može naći i dosta kandiranog voća. Najčešće nije jasno obeležno i vrlo često kupci dolaze u zabludu misleći da kupuju sušeno voće koje je zdravo, oni zapravo kupuju voće koje je ušećereno i samim tim unosite nepotrebno ogromonu količinu šećera. Pre kupovine sušenog voća, pogledajte deklaraciju ili se raspitajte kod svog prodavca o tome koje voće je sušeno a koje kandirano. Kod nas neko voće nije ni moguće kupiti sušeno, već isključivo ušećereno. Tada možete pokušati sami sebi spremiti, osušiti, željeno voće. 🙂

Voće koje uglavnom nije kandirano: suve šljive, suve kajsije, suvo grožđe.

Voće koje se prodaju uz suvo, ali je i kandirano je: brusnica, banana, kiwi, papaja, mango…

Svaku od ovih voćkica možete naći i u sušenom i u kandiranom obliku, samo obratite pažnju kada kupujete.

 

Gluten Free

bez glutena

Podigla se ogromna prašina oko gluten free proizvoda, nastaju i dijete krojene na režimu gluten free. Gluten je protein koji se nalazi u pšenici, ječmu, raži… na koji su alergični samo neki ljudi kao što neki nisu tolerantni na laktozu. Gluten free ne znači zdravo, ne znači fitness ne znači da je za mršavljenje. To je hrana za osobe koji nisu tolerantni na gluten. Trenutno na svetsko nivou je to oko 1-2% ljudi. Ako vi nemate problema sa varenjem takve hrane, ne postoji nijedan osnovan razlog da koristite hranu bez glutena.

 

Granola

granola

Granola treba da predstavlja miks raznih pahuljica, orašastih plodova, suvog voća. Ovaj miks se pospe medom , nekim puterom i onda se prosušuje u rerni. Jeste kalorijska bomba, ali i to zavisi od količine koju ćete pojesti. Mnogima je ukusnija od klasičnog muslija zbog dodatog šećera i masnoće. Ali kupovne granole su prilično loše, jer većina njih je bogata šećerom i najčešće nekvalitetnim masnoćama. Tako da se po tom nekom kvalitetu i ne razlikuje od mnogih slatkiša. Ako je jedete, spremajte je sami sa proverenim sastojcima.

 

Kupovni voćni jogurt

vocni jogurt

Iako ukusni i sa lepom teksturom, hrana koju treba izbegavati, kada pričamo o kupovnoj. Ogromna količina šećera, sadrže i dodatne boje i arome, kao i modifikovani skorb, kao glavni zgušnjivač. U kupovnim voćnim jogurtima voća ima manje od 10%. Najčešće su to niskomasni jogurti, kojima se dodaje šećer, što zbog teksture, što zbog ukusa. Tako da voćne jogurte nemojte kupovati, već je najbolje da ih pravite sami kod kuće. Za neko voće čak ni nije neophodno da imate mikser, možete ih čisto viljuškom ispasirati i dodati u svoj jogurt.

 

Dresing za salatu

dresing za salatu

Spremajte sami svoje dresinge koji su u suštini daleko ukusniji od kupovnih. Kupovni dresinzi su zaista jedni od proizvoda za koje može bukvalno da se kaže da su čista hemija. Nema ništa lepše od maslinovog ulja sa limunom ili balzamikom i koja sušena travčica. To je najosnovniji dresing koji je osnova svih ostalih sa raznim aromatičnim biljem, začinima…

 

Kikiriki puter

Kikiriki puter

Ovde isto mislim na kupovne kikirki putere, koji se najčešće mogu naći kod nas u marketima, izuzev u nekim radnjama gde se mogu naći zaista zdravi puteri, ali su vrlo često mnogo skupi, tako da je najbolja opcija da pravite sami svoj kikiriki puter ili bilo koji drugi puter od orašastih plodova. Recept za kikirki puter pogledajte ovde.

 

Kokice za mikrotalasnu

kokice za mikrotalasnu

 

Ako imate običaj da jedete ove kokice koje se spremaju u mikrotalasnoj, predlažem da jednom prilikom samo otvorite tu kesicu i pogledate kako izgleda to što je unutra, i garantujem da nećete više nikada spremati takve kokice. 🙂 Najbolje jeste da ih spremate u aparatu za kokice, u kom se spremaju bez masnoće, potom kada su gotove prelijete masnoćom po ukusu, i posolite, takve kokice su idealne.

Mleka sa ukusima

cokoladno mleko

Bilo da je u pitanju kravlje, sojino , ovseno, bademovo, pirinčano, sva ova mleka sa dodatnim ukusima su i poprilično obogaćena dodatim šećerima. Tako da ista stvar kao i sa voćnim jogurtima, spremajte sebi sami mleka sa ukusima, ne oslanjajte se na kupovna.

 

Ovo su neke od namirnica koje su često u upotrebi a za koje se ne smatra da i nisu baš tako korisne. Pre nego što kupite neki proizvod, čitajte sastav obavezno. Ne očekuje se da znate šta sve znače oni hemijski nazivi pozadi, ali to vam je već dovoljan pokazatelj, ukoliko ih ima mnogo, to znači da je hrana mnogo procesuirana i koja kao takva gubi svojstvo nutritivno kvalitetne  hrane. Ukoliko imate opciju, uvek je bolje da sami sebi spremate neke namirnice. Tako uvek znate šta unosite.

 

Uživajte do narednog čitanja,

Nada 🙂

 

Image credit: Google images

 

Poslednji članci