Zdravlje ili izgled?

 

Danas na blogu imam za vas jednog gosta, Nemanju Milisavljevića, Human Foundations fitnes trenera i osnivača Progein studija. Nemanja iza sebe ima preko 10 godina iskustva u radu sa ljudima, a poslednjih godina svoj rad i učenje usmerio je ka pomaganju ljudima da ostvare svoj puni fizički potencijal. Čitajući njegove objave i prateći sam rad, zaključila sam da delimo sličnu fitnes filozofiju, a to je da fitnes treba da unapredi kvalitet života, a ne da čini pravila po kojima se moramo ponašati. Primećujete verovatno i sami da se fitnes danas povezuje sa estetskom formom tela, mišićima i pločicama, a pod tepih  se guraju funkcionalnost i uopšte benefiti po zdravlje koje može da nam pruži. Zato sam došla sam na ideju da pozovem Nemanju i da sa njim malo prodiskutujem na tu temu, tj. da ga predstavim i vama. 🙂

Ako budete imali dodatnih pitanja, slobodno pišite u komentarima, Nemanja će biti rad da vam odgovori, ili ga pak možete direktno kontaktirati ovde.

 

Kroz svoj rad i kontakt sa ljudima primećujem da je danas izuzetno prisutan trend estetskog fitnesa i da se upravo fitnes najviše na taj način i poima. Veličina bicepsa, gluteusa ili vildjivost pločica na stomaku postaju sinonimi za fitnes telo ili fitnes formu. Da li je fitnes nešto više od toga?

Na početku svoje karijere trenera bavio sam se fitnesom. Vodio sam nekoliko aerobnih i korektivnih programa. Cilj ljudi koji su bili moji klijenti u to vreme je uglavnom bio estetski. Želeli su da smršaju, da se zategnu, da imaju veći biceps ili pločice na stomaku.

Posle nekog vremena, kada sam postao iskusniji trener primetio sam da ljudi sa kojima sam tada radio imaju i druge probleme osim estetskih, često su ih ti problemi ograničavali da se bave fitnesom i da vode normalan svakodnevni život bez bolova u leđima i zglobovima. Pored problema sa bolovima često se javljaju i problemi sa hormonima.

Tada sam odlučio da prestanem da se bavim fitnesom i zainteresovao sam se za funkcionalni trening. Ovaj sistem treninga mi je omogućio da pomognem svojim klijentima u rešavanju konkretnih problema sa držanjem i stresom.

Fitnes može da bude od velike pomoći kada je zdravlje ljudi u pitanju, sa svojim sjajnim metodama marketinga i armijom ljudi koja bi uz odgovarajuće edukacije mogla da promeni zdravstvenu sliku na planeti.

Progein

Da li nam estetska funckionalnost može biti korisna za opšte zdravlje tela?

Estetski cilj može da bude sjajan motiv za početak vežbanja. Kada postanu iskusni vežbači i vide trening može da im donese nešto više od fizičkog izgleda i zabave, tada će znati da naprave razliku između treninga koji će da im omogući kratkoročne efekte u vidu par kilograma manje i treninga koji će da im pomogne da sebi obezbede dugovečnost i zdravlje.

Koliko je važna pravilna postura tela u svakodnevnim aktivnostima?

Danas statistike govore da 60% dece i 80% odraslih ima probleme sa držanjem. Pravilno držanje nije samo estetski problem, povijena ramena, skolioza i bol u donjem delu leđa dovode do ozbiljnih problema sa zdravljem. Pored lekova protiv bolova koje ljudi svakodnevno moraju da konzumiraju, često se takvi problemi rešavaju i operacijama.

Ako postoji mogućnost da poboljšamo zdravlje kroz pravilno držanje onda bi to trebao da bude prioritet.

 

Kako možemo na jednostvan način uz samoosvešćivanje da poradimo na tome da naše držanje bude bolje?

Prva stvar koju ljudi mogu da urade je da stanu ispred ogledala i pogledaju da li su im ramena povijena, da li su im kukovi i ramena u istoj ravni. Ako utvrde da im je teško da zadrže ramena pravim da uvuku stomak, da stoje dugo u mestu ili se brzo umaraju kad hodaju, onda bi trebalo da obrate pažnju na svoje svakodnevne navike. Da manje vremena provode sedeći ili da ustaju i istežu se tokom radnog dana. Da ne stoje naslonjeni na jednu nogu tzv. kontrapost i da što više vremena provode u prirodi ili  parku i duboko dišu.

Pored držanja jako je bitno da ljudi sprovode treninge umerenog intenziteta, da imaju uravnoteženu ishranu u skladu sa svojim potrebama i nauče kako da smanje svakodnevni stres.

ukrsteni sindrom

Izvor

Koji su rizici neadekvatnog vežbanja tela, tj. forsiranja pojedinih mišićnih grupa (mišićni disbalans) ?

Ako bismo svakog dana koristili iste namirnice u ishrani to bi nas dovelo do zdravstvenih problema.

Isto tako forsiranje treninga za pojedine mišićne grupe dovodi do problema sa držanjem, zbog mišićnog disbalansa i problema u zglobovima zbog konstantnog optrećenja. Da bi trening bio koristan za ljude mora da ispoštuje određene principe.

Najpoznatiji je FITT princip:

 

  • F (frequncy) učestalost, koliko puta nedeljno
  • I (intensity), intenzitet treninga
  • T (time) vreme, koliko dugo traje trening
  • T (type) koji tip treninga

 

Razmišljanje o ovim principima je ključno, na taj način obraćamo pažnju na sopstvene potrebe i izbegavamo da se odlučimo za neki program treninga koji je trenutno u trendu.

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.