Ishrana 30.11.2020.

Želim savršeno telo

Ukoliko bar malo pratite društvene mreže i ono što se na njima dešava, sigurna sam da ste primetili koliko je opsesija fizičkim izgledom uzela maha. Savršeno telo je postalo imperativ otga da vodite računa o sebi. I to ne samo među mladim devojkama već i među onim starijim, a ni muškarci nisu izostavljeni. Taj sociološki segment je takođe važan deo priče o mršavljenju i zato želim da više govorimo o njemu.

Kada ste se poslednji put pogledali u ogledalu, a da niste sebi našli manu?
Da niste pomislili da treba da izgubite koji kilogram?
Da vam zadnjica nije dovoljno podignuta?
Da vam struk nije dovoljno uzak?
Možda ste se usput i uporedili sa nekim fitnes modelom sa instagrama?

Ukoliko je odgovor na bilo koje pitanje DA, nastavite sa čitanjem.

FITNES INDUSTRIJA

Fitnes industrija ima vrlo jasan cilj, težnju za savršenstvom. Kako savršentsvo nije nešto što je dostižno, njihovom poslu nema kraja. „Ubedićemo vas da vam uvek nešto fali i vi ćete se uvek vraćati našim proizvodima i uslugama“.

Srećom, poslednjih godina je sve više nutricionista i trenera koji su zagovornici zdravorazumskog pristupa zdravom životnom stilu kojima je cilj i fizičko i mentalno zdravlje klijenta, ali se i dalje prethodna priča može videti na mnogim mestima.

MEDIJI

Mršavost je postala imperativ. Da li su to časopisi, filmovi, serije ili društvene mreže, uvek su glavne zvezde „savršene“, dok se sve manje od toga prikriva i smatra nedostojnim.
Da ne govorimo o tome da ni te osobe ne liče na sebe u realnom životu jer oko njih radi čitav tim ljudi, kako u samoj pripremi, tako i u obradi fotografija.

Takođe, društvene mreže su polako postale ono što su nekada samo klasični mediji bili, pa još više imamo utisak da je svaka druga devojka kao iz časopisa. Osim što nije.

I vi to znate na svesnom nivou, ali se i dalje upoređujete sa fotografijama.

Vrlo je bitno da budete svesni odakle neke stvari potiču, da biste znali kako da sa njima izađete na kraj.

Evo 4 saveta koji vam mogu pomoći na putu prevazilaženja osećaja neadekvatnosti po pitanju fizičkog izgleda.

DIGITAL MEDIA DETOX

Ukoliko postoje određeni profili koji vam podstiču loš osećaj u svojoj koži, možda je vreme da ih otpratite. Svakako, pre nalaženja problema u drugom, korisno je da preispitate sopstvene okidače vezane za konkretnu osobu i njen sadržaj. Da li su to nerealne slike ili možda ton kojim se obraća, da li ima previše strog pristup koji vam više podstiče krivicu nego što vas motiviše da vodite računa o svom telu i tako dalje. Sigurna sam da vam je već neko pao na pamet. 😊

 

VRATITE SE NAUCI

I činjenicama koje su otkrivene po pitanju slike o sebi u vezi sa fizičkim izgledom.
Radije se bavite time, nego težnjom za idealom koji je nedostižan.
Kada dobro istražite na koji način dolazi do stvaranja negativne slike o svom telu, šta sve utiče na nas i kako, mnogo ćete lakše uočavati kada upadate u „zamku“ umesto da se samo prepuštate.

VODITE DNEVNIK

Vođenje dnevnika je vrlo korisno jer ljudi često nesvesno reaguju i ne uočavaju stvari koje im se ponavljaju. Kada pišete o svojim mislima i osećanjima, stičete važnu veštinu koja će vam koristiti u daljem procesu.
Pa tako beležite šta čini da se osećate loše, šta ste radili, gledali, čuli pre toga, kada se tačno osećate najlošije po pitanju svog fizičkog izgleda i tako dalje.
Na taj način ćete znati na čemu najviše treba da poradite.

POTRAŽITE POMOĆ

Možda i najvažnija stavka u svemu pomenutom – potražite stručnu pomoć ukoliko vam je potrebna. Ne morate sami. Stručna lica su tu da vam pomognu da kroz stvari prođete brže i bezbolnije.
Posebno je važno pomenuti da iskrivljena slika o svom telu može biti i deo poremećaja u ishrani, zbog čega je još važnije na vreme tretirati.

Uživajte do narednog čitanja,

Nada 😊

FITT Individualan plan ishrane uz koji najlakše i najefikasnije stižeš do željenih rezultata.

Ne savetujem vas kako da gladujete ili izbacujete liste namirnica iz ishrane, ne učim vas da kupujete šejkove ili preparate da biste postigli željeni izgled. Ne učim vas da je hrana zdrava ili nezdrava, kao ni dobra ili loša.

Učimo kako da na osnovu ličnih potreba, želja i ukusa sami sebi u budućnosti kreirate idealne obroke i vodite svoju ishranu na način na koji se najbolje uklapa u vaše potrebe.