Kada bih sada nasumično odabrala 10 žena i pitala ih da li bi menjale svoje telo za neko drugo, sigurna sam da bi većina (ako ne i sve) odgovorile potrebno. Između ostalog, i kultura nam poručuje da moramo izgledati najbolje, biti najzategnutije i naj naj… Kada se to iskombinuje sa nekim drugim, ličnim faktorima, dobijemo gomilu ljudi nezadovoljnih svojim telom koji konstantno teže za nekim nedostižnim idealima.

Zato današnji tekst neće biti saveti kako da smršate, ni budete bolji već samo KAKO DA SE OSEĆATE BOLJE u svom telu.

Da li će mršavljenje doći kao nusprodukt? Možda… A možda i ne. Ali će vam u svakom slučaju to onda biti manje važno ili ćete makar lakše uraditi ono što treba čak iako i dalje želite da izgubite koji kilogram.



JEDITE ZA DOBAR OSEĆAJ



Umesto da jedete kako biste smršali, neka vaš motiv bude isključivo dobar osećaj.

Koja hrana čini da se dobro osećate? Ne samo dok jedete već i nakon obroka.
Šta volite da jedete?
Kako biste mogli da organizujete obroke u skladu sa svojim obavezama i željama?
Da li vam više prija da na trening idete praznog stomaka ili ne? U redu je i jedno i drugo, važno je da vama prija kako bi bilo dugoročno održivo.

U svakom slučaju, gladovanje nikada nije dobra opcija, niti vam donosi dobar osećaj niti će vam na duže staze pomoći da bolje izgledate. To ste sigurno već naučili kroz čitanje mog bloga. 😊


ISKLJUČITE SVE ŠTO VAM NE PRIJA



Iako nemam običaj da pričam o tome koga zapratiti, a koga otpratiti, činjenica je jedna – da sadržaj koji pratimo utiče na naš osećaj i doživljaj samih sebe.
Ukoliko su vam neki ljudi inspiracija, samo napred.
Ako pak nisu… Samo ih otpratite ili sakrijte storije, sakrijte feed objave. Šta god je potrebno da vam iskakanje tog sadržaja ne stvara loš osećaj.


LJUDI SA KOJIMA PROVODITE NAJVIŠE VREMENA



Upravo su oni koji imaju najvećeg uticaja na to kako se osećate, pa i po pitanju doživljaja sebe samih. Izgled tela je posebno osetljiva tema o kojoj se često diskutuje, čak i bez loše namere.

Ipak, drugi ljudi zaista ne mogu uvek znati šta određene stvari izazivaju u vama i najbolja opcija je da im to i kažete.

„Znaš, verujem da nemaš lošu nameru, ali ja se zaista loše osećam kada se komentariše moja kilaža, nadam se da ćeš razumeti i da nećeš više to raditi.“
Ukoliko je nekome zaista stalo do vas, razumeće ili makar neće želeti da vam izaziva loš osećaj, kada već zna da to izaziva u vama.

Nije uvek lako biti iskren i tako reći, ali ako prema nekome ne možete biti otvoreni na taj način, onda se bolje udaljite od njih nego da slušate stvari koje vam ne prijaju.

Ne mora to biti vezano konkretno za vas, meni recimo jako smeta i kada se u mom društvu na pogrdan način komentariše bilo čiji fizički izgled, iako to nema veze direktno sa mnom.


U REDU JE BITI NESAVRŠEN



I više nego u redu! Prirodno je, ljudski je. Ukoliko budete težili savršenstvu, neminovno ćete udariti glavom u zid. Uvek će biti nešto što vam se neće dopadati, nešto što ćete želeti da „popravite“.
Jedini način da budete srećni sa tim što imate je da prihvatite i svoje nesavršenosti. Naravno da se svako trudi da bude što bolji i da izgleda što bolje (po svojim merilima), ali ipak treba znati za granicu.

Ne možete od atletske građe očekivati peščani sat, koliko god se trudili, vežbali i pazili na ishranu. Neke stvari su prosto fizički nemoguće i kada težite njima, sebi samo loše činite.

KRENITE SITNIM KORACIMA



Ti naizgled sitni koraci za koje vam ne treba mnogo truda i koje možete uključiti u svoj život bez potrebe da ga kompletno promenite su upravo oni koji će vas dovesti do cilja.

Ne brzo kao što bi možda oni krupni, ali će vaš put biti utabaniji. Svaki momenat od koraka 1 do koraka 2, pa tako redom do 10 je mnogo vredniji od onog brzinskog između prvog i desetok, sa preskočenim procesom između.

Razmislite, šta biste mogli ODMAH da uradite?
Neka to bude nešto što ne zahteva previše napora i što vas neće ni na koji način poremetiti. Nešto za šta vam ne treba silna priprema, niti strašna motivisanost da biste istrajali.

Recimo, da popijete čašu vode svakog jutra čim ustanete. Eto toliko.

I onda pratite šta se dešava. Ukoliko niste čuli za temeljne navike, istražite to malo. Suština je u tim sitnim promenama koje služe kao katalizatori onih velikih, sve to bez previše pompe.



PREBACITE FOKUS NA ZDRAVLJE I OSEĆAJ



Mnogi klijenti su mi rekli da su prvi put značajno smršali onda kada su prestali da se opterećuju time.
Neko kome je vaga stvarala frustraciju, izbacio je vagu, neko drugi je prestao uopšte da beleži bilo šta, pa čak ni obime, neko je sve to radio, samo sa drugačijim načinom razmišljanja… To su već individualne stvari koje svako treba da testira za sebe, ali je jedno svima zajedničko – NISU BILI OPTEREĆENI KILOGRAMIMA.

Fokus im je bio na boljem osećaju, a vrlo je jasno da bolji osećaj na duže staze čine sve one navike o kojima pričamo. To uključuje i slatkiš i brzu hranu, ali ne svakodnevno i bez mere.

Zadajte sebi zadatak. Pokušajte bar mesec dana da zaboravite na kilograme. Samo na mesec dana! Uvek se možete vratiti na staro ako vam ne bude funkcionisalo… Ali su jako malo šanse da ćete to zaista i poželeti. 😊

Za kraj današnjeg teksta, volela bih da vam dam predlog kako da pametno koristite tekstove ovog tipa. Ukoliko ih samo pročitate i zaboravite, biće vam samo još gore jer će vas to podsetiti na sve što znate, a ne realizujete.
Zato vam preporučujem da uvek uzmete papir i olovku i zapišete sve što ćete zaista primeniti. Pa makar bila i jedna, najmanja stvar, značiće više nego milion pročitanih strana koje nisu praktično primenjene. 😊

Neka to bude vaša odluka 2020., da mnogo učite, ali još više primenjujete i testirate šta radi za vas. Zasigurno neće sve, ali nešto hoće. 🙂