Zero Carb?

nocarbdiet

Da li treba da budem na ishrani sa minimalno ili gotovo uopšte bez ugljenih hidrata da bih redukovala masno tkivo?

Izuzetno nisko ugljenohidratne dijete (kao što je i keto dijeta) daju jako lepe i brze rezultate. Ali problem je u tome što je to brzinsko-efikasni ali ne i održivi metod trajne redukcije i održavanja željene mase.

Većina dijeta koje se zasnivaju na niskom unosu ugljenih hidrata imaju solidne principe – fokus je na jednostavnoj ishrani, unosu kvalitetne i nutritivno bogate hrane, naravno smanjenom unosu procesuirane hrane, kao i na smanjenom unosu junk hrane.

Logično je da ako izbacite ili drastično smanjite unos nekog makronutrijeta, izbor hrane će i biti svedeniji.

Samim tim i kreiranje i održavanje kalorijskog deficita je prilično lakše.

Iako keto dijeta ima svoje prednosti, čak se koristi i kao vrlo uspešan način ishrane kod nekih bolesti, ona naravno ima i svoje nedostatke.

Da pođemo od toga da je jako restriktivna i da morate savršeno voditi računa o količini UH. Čak i previše proteina vas može izbaciti iz stanja ketoze.

Nizak unos ugljenih hidrata je vrlo nezgodan za prosečne ljude, rekreativce i značajno utiče na nivo energije u telu, mnogi  kažu da osećaju da su manje susposobni za sam trening.

Što se tiče metalnih sposobnosti, iako ima ljudi koji tvrde da se mnogo bolje osećaju, bistrije misle i bolja im je koncentracija dok su na ovom režimu, ima pak i onih kojima ne prija i koji se osećaju umorno i nedovoljno mentalno produktivni.

Kao i kod svih stvari u životu postoji razlika među ljudima i u dejstvu određenog procesa.

Ono što je u našoj ljudskoj prirodi kod svih nas isto, jeste to da kada znamo da nešto ne smemo ili ne možemo, mi najčešće baš za tim i volimo da posežemo. Znate ono, zabranjeno voće je najslađe voće.

Kada striktno uskratite sebi neku određenu hranu, vrlo je verovatno da kada vam ista dođe u posed, poješće te je više količinski nego što biste da niste ni određivali sebi limit.

Tako je i ovde, ako znate da su vam ugljeni hidrati zabranjeni, najviše ćete njih i želeti da jedete. To je isto jedan od razloga zašto recimo keto dijeta nije dugoročno održiva. Ako imate želju da probate sa ovim gorućim trendom ishrane u svetu fitnesa, samo napred, nikada ne znate da li će vam nešto prijati ili ne, upravo dok to i ne isprobate na sebi samima.

Ja iskreno nikada nisam praktikovala ovaj način ishrane, niti bih. Isuviše volim voće i povrće, tako da mi je nezamisliva činjenica da mi je unos toga limitiran. Ali to sam samo ja. 🙂

Količina ugljenih hidrata kojima se možete počastiti a da i dalje gubite masti, umnogome zavisi i od dnevnih aktivnosti. Pa tako ako ste aktivni, vežabate, mentalno se zamarate, viši unos ugljenih hidrata ne treba da vas plaši.

Poenta je da nijedna dijeta pa ni low carb nije univerzalna i najbolja za svakoga Istražujte, ekspreimentišite i osluškujte svoje telo. To je jedini način da nađete trajno održivo rešenje za zdrav način ishrane i održavanje telesne mase.

“Kilograme je relativno lako skinuti, teško ih je održavati”  😉 

Da li ste otkrili koji način ishrane vama najviše prija?

Uživajte do narednog čitanja

Nada 🙂

personalizovani-plan-ishrane